Wednesday, September 30, 2009

Hari Penamaan Calon Pilihanraya Kecil N. 31 Bagan Pinang

Salam Sejahtera & Salam Aidil Fitri,

Saya memohon maaf, jika ada kepada pembaca-pembaca blog saya kerana telah lama tidak menulis di dalam blog saya. Ini adalah kerana kesibukan kerja saya satu (1) atau (2) bulan lepas dengan kes Mahkamah Tinggi Malaya di Ipoh antara Sivakumar lwn Ganesan (Kes No. MT3-22-118-2009) yang telahpun diselesaikan pada 8hb September, kemudian dengan kes Elegant Advisory lawan UMNO di Mahkamah Tinggi Malaya di Kuala Lumpur (Kes No. D5-22-1082-2008) pada 10hb September 2009 dan meminda Perlembagaan UMNO yang akan dibentangkan pada Perhimpunan Agung UMNO Tahunan 2009 bermula 13hb Oktober 2009.

Saya terbaca di dalam akhbar hari berkenaan amaran SPR kepada parti-parti politik pakatan pembangkang (kecuali BN dan PAS) agar tidak menaikkan apajua bendera, poster, kain rentang dsb pada Hari Penamaan Calon Pilihanraya Kecil (PRK) N. 31 Bagan Pinang. Saya mengucapkan tahniah kepada SPR kerana telah memberi amaran awal kepada parti-parti politik yang tidak berkenaan (atau bertanding) kerana ini sememangnya kedudukan sebenar di dalam undang-undang pilihanraya. Saya merujuk kepada penulisan saya berkenaan PRK Manek Urai.

Justeru itu, saya menasihatkan kepada semua jentera atau petugas parti UMNO/BN, jika terlihat apajua insignia parti-parti politik pakatan pembangkang yang tidak berkenaan, laporlah terus kepada SPR iaitu Pasukan Petugas-Kempen Pilihanraya (PP-KPR). Saya juga ingin mengesa pihak PDRM agar tidak membenarkan, sewaktu Hari Penamaan Calon PRK N. 31 Bagan Pinang sabut ini, pemimpin-pemimpin parti-parti politik pakatan pembangkang lain seprti PKR & DAP daripada hadir dan masuk ke dalam kawasan Pusat Penamaan Calon N. 31 Bagan Pinang nanti. Ini selaras dengan larangan menaikkan apajua bendera, psoter, kain rentang parti politik pakatan pembangkang.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment